Om föreningen

BRF Limnologen 2 består av husen Sjöbågen 2 och 4 belägen vid sjön Trummen. Fastigheten färdigställdes år 2009 två stycken byggnader med totalt 67 lägenheter.

Som boende i föreningen har man tillgång till både bad- och båtbrygga vid Trummens strand samt en fullutrustad gemensamhetslokal. Finns även båt att låna för den som vill ta en tur på sjön. Vi har även en rymlig övernattningslägenhet som går att hyra när gäster kommer på besök. På de vackra innergårdarna finns pergola, planteringar och grillplatser.

Området
Här bor du granne med Universitetsområdet och Centrum nås på ett kortare avstånd. I närheten finns större mataffärer, gym och matställen. Du hittar även aktiviteter som padel, tennis, löpning och simning på bekvämt avstånd. I närområdet finns också vackra promenadstråk och mysiga caféer längs med sjöarna. Tio minuters promenad från huset finns även Teleborgs slott med vacker park, servering och Brygghus som erbjuder rekreation och lugn i en vacker historisk miljö.